2022 E-Ticaret Verileri Açıklandı: Türkiye’nin E-Ticaret Hacmi 800 Milyar Lirayı Aştı!
Ticaret Bakanlığı’nın ‘Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (ETBİS)’ 2022 yılı derlemesine göre Türkiye’de e-ticaret faaliyetinde bulunan 548 bin 688 işletme bulunuyor.
Bu işletmelerin 31.320 adedi ETBİS’e kayıtlı işletme olarak faaliyet gösterirken, 533.019 işletme e-ticaret pazaryerlerinde faaliyet göstermektedir. Ayrıca ETBİS’e kayıtlı site sayısı da 37.256’ya ulaştı. 15.651 işletme kendi sitesinde e-ticaret faaliyetinde bulunurken, e-ticaret pazar yerlerinde de satış yapmaktadır.
Peki Türkiye’nin e-ticaret hacmi ne kadar arttı, hangi günlerde daha çok alışveriş yapılıyor, internetten alışverişte daha çok hangi ödeme seçeneği kullanılıyor? birlikte bakalım…
Kaynak:https://www.eticaret.gov.tr/dnnqthgzv…
2022 yılında ülkemizde e-ticaret hacmi bir önceki yıla göre %109 artarak 800,7 milyar TL’ye ulaştı.
2022 yılında 3 milyar 347 milyon olan sipariş sayısı yüzde 43 artarak 4 milyar 787 milyona yükseldi. 2022 yılında perakende e-ticaret hacmi 458 milyar TL’ye ulaştı.
En çok kullanılan ödeme yöntemi; kart işlemleri
E-ticaret faaliyetinde bulunan işletmelerin en fazla olduğu il ise yüzde 37,7 ile İstanbul oldu.
Vatandaşların yurt dışından yaptığı alımların oranı yüzde 4,5, miktar ise 35,9 milyar lira.
Beyaz eşya ve küçük ev aletleri sektörü 2022 yılında e-ticaret hacminin 96,7 milyar TL’sini oluşturuyor.
2022 yılında sektörler itibarıyla e-ticaret hacminin bir önceki yıla göre değişimine bakıldığında konaklama bölümünde yüzde 222 artış yaşandı.
Elektronik ticaret hizmet sağlayıcıları üzerinden alışveriş yapanların %58’i kadın; Erkekler %42’yi oluşturur.
E-ticarette ortalama sepet fiyatı 167 TL oldu. Bu fiyat ödeme yöntemlerine göre farklılık göstermektedir:
E-ticaret harcamalarının %85’i peşin ödeme, %15’i ise taksitli ödeme seçeneği kullanılarak yapılmıştır.
E-ticaret hacmi haftanın günlerine göre incelendiğinde gün ortasında artış ve düşüşlerin olduğu ve dalgalı bir seyir izlediği görülmektedir.